ВСЕ СОЧИНЕНИЯ

Поиск
Меню сайта
Предметы
Форма входа



Статистика

Онлайн всего: 9
Гостей: 9
Пользователей: 0


Сочинения » Українська мова та література » 9 клас Добавить сочинение

Сутність назви та побудова твору Данте Аліґ’срі ссБожественна комедія»

Данте Аліґ’єрі справедливо вважається родоначальником італійської літе­ратурної мови, яка, за його словами, мала стати кроком до об’єднання Італії. Найбільш відомий твір Данте — поема «Божественна комедія». Без уявлення про цю прекрасну поему важко зрозуміти процеси, що відбувалися в європей­ській літературі, живописі, музиці упродовж наступних століть. Існує немало творів, якими пишається людство, але «Божественна комедія» — єдина і не­повторна. Поема Данте увійшла до скарбниці світової літератури.

«Врятувати людей від ганебного стану і показати, що можна бути щасли­вим», — так писав про задум твору Данте. Письменник прагнув до духовного спасіння Людини й усього світу. Він проголошував високі ідеали Добра, Любо­ві, Милосердя, Розуму, які, на його думку, можуть змінити життя суспільства. Письменник, на противагу середньовічній моралі, стверджував, що людина ще на землі мусить усвідомити своє становище, намагатися поліпшити його, звер­таючись до прихованих творчих сил своєї душі.

Чому Дайте назвав свою філософську поему «комедією»? В одному з листів поет пояснював, що так позначається поетичний твір середнього стилю «зі страш­ним початком і щасливим кінцем», написаний італійською, тобто народною мовою. Пізніше біограф Дж. Бокаччо, вражений силою таланту автора і величчю його твору, приєднав до цієї назви визначення «божественна». Під такою на­звою — «Божественна комедія» — твір було опубліковано у Венеції.

Грандіозну будову поеми можна порівняти з храмом, де кожна деталь точно зважена і розрахована. Три частини включають увесь загробний світ, що був в уяві середньовічної людини: «Пекло», «Чистилище» та «Рай». Проводячи своїх читачів через усі пекельні кола, через чистилище до раю, автор показує не тільки середньо­вічній людині, а й усьому людству взагалі, де шукати надію на спасіння. Перша пісня — зав’язка всієї «Божественної комедії». У ній розповідається про те, як автор заблукав у темному лісі, де шлях йому заступили страшні звірі. Це треба розуміти так: автор розгубився серед чвар у Флоренції. Щодо звірів, то леопард — це уособлення короля Франції, вовчиця — уособлення римського папства.

Дайте написав свою комедію таким чином, що її можна було тлумачити з чотирьох поглядів. Перший аспект — буквальний, коли текст сприймається, як він написаний. Другий аспект — алегоричний, коли сучасник Дайте за подія­ми комедії мав змогу вбачати події зовнішнього світу. Аспект моральний пе­редбачає опис переживань і пристрастей людської душі. Четвертий аспект — містичний, або філософський. Щодо морального аспекту, то леопард символі­зує любов до пристрастей, лев — погордливість і насильство, а вовчиця — жа­добу й еґоїзм. Саме ці вади поет вважав головною бідою сучасників, що й знай­шло своє відображення у творі.

Потім герой потрапляє до «Пекла». Боно в уявленні автора схоже на велетенську вирву і складається з дев’яти кіл. Пекло розташоване у північній півкулі Землі. У дев’яти колах мучаться душі грішників. Це загальна картина людських вад. Коло перше — нехрещені немовлята і доброчесні християни, поети, мудреці. Коло друге — порушники шлюбної вірності, такі, як коханці Франческа да Ріміні та Паоло. Коло третє — ненажери. Коло четверте — скнари та марнотратники. Коло п’яте — винні у гніві та занудстві. Коло шосте — єретики. Коло сьоме — насиль­ники усіх видів. Коло восьме — святотатці, злодії. Коло дев’яте — зрадники, такі як Іуда, Брут, Кассій. Пайстрашніший гріх, на думку Дайте, — це зрада. У півден­ній півкулі розташована гора Чистилище, оточена з усіх боків океаном. Разом з Передчистилищем і Земним раєм тут також дев’ять кіл. У Передчистилшці очищу­ються дупгі померлих, непримиренних із церквою, що загинули не своєю смертю. Тут є долина земних володарів. Перше коло — пихаті, друге — заздрісні, третє — гнівливі, четверте — ледачі, п’яте — скупі, шосте — зажерливі, сьоме — любост- расні. У Земному раю Дайте супроводжує Мательда, з’являється видіння Беатрі- че — символ любові, що облагороджує. Бона буде супроводжувати героя в Раю.

Навколо Землі рухаються Сонце і планети. Бони створюють також дев’ять кіл, на яких розташований небесний Рай, де живуть у вічному блаженстві душі праведників. Десяте коло утворює Емпірій, помешкання божеств, світ вічності.

Останні пісні поеми описують утопічну картину, де сяють зірки, мерехтять різними кольорами відблиски вогненної ріки, розквітають чарівні квіти. Дайте змальовує Небесну розу — втілення християнських ідеалів. У фіналі авторові з’являється видіння Бога, і йому нарешті відкривається ідея Божественної любові, ш;о «водить сонце й зоряні стелі».

Отже, «Божественна комедія» — це поема про самого Дайте і водночас поема про людину й усе людство, які повинні пройти шляхом морального очиш;ення і піднестися до вершин Духу. Це ідея нової епохи — епохи Відродження.

 



Беру это сочинение!

Похожие сочинения
Категория: 9 клас | Добавил: 00dima (20 Февраля 2018) | Обновлено | Просмотров: 528 | Теги: назви, твору, Данте, ссБожественна, Аліґ’срі, Сутність, Побудова, комедія | Рейтинг: 0.0 /0
Перейти на главную страницу

Сообщить об ошибке!

Понравилось? Оставь отзыв

Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Sochineniya.info © 2020
Хостинг от uCoz